fredag 8 oktober 2010

Vad som händer

Okej, jag erkänner att det inte bara är något slags outtömlig inspiration som hållit mig ifrån att uppdatera här. Största delen av tiden har jag faktiskt idkat social samvaro av olika slag, som t.ex.:

1. Spelat pidro. Många kvällar. Flera timmar. Om jag inte vann största delen av spelen skulle jag starkt ifrågasätta mitt omdöme.

2. Gjort ärtsoppa från grunden (eller ja, åtminstone varit närvarande när en ärtsoppa gjorts från grunden), förundrats över hur lätt det är och till sist avnjutit soppan med tillhörande punsch och äppelpaj, allt tillsammans med en trevlig skara människor.

3. Genomfört den nuförtiden traditionsenliga utflykten till grannstaden Kokkola. Allt såg ut som vanligt.

Dessvärre har jag inte dokumenterat någondera av samkvämen, men istället får ni en bild från ett annat trevlig samkväm, hittad i mobiltelefonen:

(Svetlana och Sergej i sin lilla moskvaetta i tiderna då spelet Monopöl utvecklades. Spelet blev p.g.a. ett invecklat regelverk aldrig en lika stor försäljningssuccé som efterföljaren Ölias, men det hade ändå sin charm.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar