tisdag 4 januari 2011

Jag vill också göra en lista över 2010

Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag uppförde för första gången låtar som jag själv varit med om att skriva.

Höll du några av dina nyårslöften?

Jag brukar inte avge nyårslöften. Det känns liksom inte så hållbart.


Fick någon du känner barn?
Ja, ett par stycken.

Vilka länder besökte du?
I kronlogisk ordning: Österrike, Lettland, Norge, Danmark, USA. Och så ett par turer till Sverige förstås.

Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Vetskap om vad jag skall göra efter Jeppis, större konflikttålighet, en gnutta mer tålamod och en stickad turban.

Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Inget speciellt datum, bara vissa händelser.

Vilket
var ditt största misstag?
Tråkigt att tänka på saker som misstag. Det skulle vara megahamburgaren på Hesburger en lördagsnatt i december då. Jag som inte ens var så hungrig.



Vilket var ditt bästa inköp?
Resorna. Skall man sätta pengar på något är det att resa tycker jag. Speciellt om man på resan dessutom får träffa vänner som man inte sett på länge.

Vad spenderade du mest pengar på?
Roliga saker: resor. Mindre roliga saker: ny dator (fast lite roligt är det ju) och drivrem till biljäveln.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ett par förkylningar, men inget annat.

Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
Martha Wainwright -
Bloody Mother Fuckning Asshole
Laura Marling - Night Terror
Anna Von Hausswolff - Track Of Time
Robyn -

Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Övning och kreativt pysslande som jag verkligen tycker mycket om, men som det alltid tar lång tid för mig att påbörja.


Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?

Att läsa bloggar och vara inloggad på Facebook. Ja, bloggar är roliga och man ödslar i allmänhet inte tid på att läsa dem, men det finns gränser för allt.

Hur var din julafton?
Kravlös och fin i hemmets lugna vrå.

Vilket program har varit det bästa på tv?
På spåret! Alltid bäst.

Vilken var den bästa boken du läst under året?
Det osynliga barnet (Tove Jansson) och Den vidunderliga kärlekens historia (Carl-Johan Vallgren). Och Liv Strömquists Prins Charles känsla. Det är de jag minns bäst i alla fall.

Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Laura Marling och Anna Von Hausswolff som jag nämnt tidigare. Och Säkert!. Och Janelle Monae.


Vilken var årets bästa film?

Aj, så svårt. Dear John var hur som helst den sämsta.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Den klassiska hockeymatchen mellan Sverige och Finland gick av stapeln tidigt på morgonen den dagen, så av min godhet steg jag upp okristligt tidigt för att tillreda hockeyfrukost för ett gäng som kom hem till mig för att se på den.


Vad fick dig att må bra?
Alla fina människor som jag fick umgås med.

Vem saknade du?

De vänner som flyttade från Jakobstad.

Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Finns det inte alltid saker som man skulle ha kunnat göra bättre?



Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag skall med all säkerhet flytta från Jeppis i sommar och före det komma på vad jag skall göra och vart jag skall ta vägen efter det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar