torsdag 21 april 2011

11e bilden: En bild på din vardag.

Eftersom detta är min blogg och det är jag som bestämmer vad jag vill lägga upp här, hoppar vi över 10:e bilden och går direkt till en bild på min vardag.

Med den här rubriken var det en företeelse som direkt dök upp i huvudet på mig: luncherna på After Eight. Det finns säkert de som skulle bli alldeles galna av att veta precis vad som händer alla vardagar mellan klockan tolv och ett. Men det blir inte jag. Jag tycker att det känns tryggt. Tryggt att veta att jag varje dag kan göra precis vad som helst, men när klockan närmar sig lunchtid kan jag vara rätt så säker på att jag får träffa ett knippe roliga typer över lunch och kaffe på After Eight. Så möts man där i en timme varpå folk återigen skiljs åt för att gå iväg och göra vad de har att göra.

Det nästan färdigätna bordet nedan får symbolisera det ovannämnda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar