tisdag 24 augusti 2010

Universum försöker helt klart säga mig något, men vad?

I lördags tog jag glad i hågen fram den gamla symaskinen och hade just hunnit komma igång då den la av. Vi försökte hitta felet, men det slutade med att vi var tvungna att köpa en ny maskin på måndagen. Då jag inte kunde sy gick jag istället, på söndagen, över till att ta tag i lakanstvätt och det tog inte länge förrän det började höras mystiska ljud från tvättmaskinen. Detta gick dock att åtgärda med hjälp av lite faderlig assistans.

Med andra ord borde jag alltså ha förstått vad som skulle hända då jag i dag satte mig i bilen för att köra iväg till Jakobstad. Bara en liten stund efter att jag svängt av från riksvägen slutar växlarna att fungera och efter att ha kört in till sidan ville bilen inte starta mer.

Vad är det som händer? Och är det överhuvudtaget smart av mig att sitta här med datorn i famnen?

(I bilens fall är en teori att det är dennas sätt att protestera - typ "Nej, jag tycker faktiskt inte att det är okej att du i över en veckas tid lyssnar på Chess varenda jävla gång som du sätter dig i bilen." Fast nej förresten, det är nog inte möjligt. Hur kan man liksom inte tycka om Chess?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar