fredag 10 december 2010

Öppet brev till tomten

Kära tomten!

Att du använder min och andras familjer som mellanhänder i utdelningen av dina julklappar förstår väl jag. Det är ju liksom självklart att du inte hinner föra ut alla klappar själv.

Jag har skickat iväg min önskelista denna vecka, men man kan ju aldrig lita på posten, så för att vara på den säkra sidan lägger jag upp den här också.

Fridens liljor,
Ulrika


Denna jul önskar jag mig:

Trollvinter eller någon annan av de muminböcker som jag ännu inte har. (Jag har Pappan och havet, Det osynliga barnet och Sent i november.)

Säkert!s Facit i fysisk version - det är dags att ta steget vidare från Spotify.

The stickade turbanen som jag tjatat om hela hösten. (Fast egentligen skall jag ju sticka en själv, bara inte startsträckan vore så fruktansvärt lång.)

Hundra procent fett och/eller Einsteins fru av Liv Strömqvist.

En liten cocker spaniel. (Fast här är förnuftet frånkopplat, tyvärr.)

(Alla bilder är från Google. Sök där.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar